Når et non-profit Open-Source projekt beder om penge så træder brugerne til. I hvert fald når det gælder at financiere en fuldsides reklame i The New York Times og andre tiltag der skal gøre reklame for den kommende endelige version 1.0 af browseren Mozilla Firefox. Team'et bag Spread Firefox satte sig som mål i løbet af 10 dage at samle 2500 navne der hver nævnes med småt i annoncen mod $30 dollars i betaling. Jeg tror ikke der er gået meget mere end 10 timer siden kampagnen startede, og over 1100 mennesker har allerede givet deres bidrag. Jeg er i øvrigt iblandt bidragsyderne, for selvfølgelig vil jeg da også have mit navn i The New York Times:-)

Pengene går i øvrigt også til andre promotion-aktiviteter i forbindelse med lanceringen af Firefox 1.0 - Altså såfremt de indsamler mere end hvad lige annoncen koster, men det tyder det jo ret meget på at de gør lige nu.

Firefox er en ny browser fra Mozilla Organization. Der forventes at gå nogle uger endnu før den endelige Firefox version 1.0 er klar, men man kan evt. prøve en Preview Release udgave i mellemtiden.

Update 30/10: Indsamlingens 10 dage er gået. Over 10.000 navne blev registreret og der blev indsamlet ialt ca. halvanden million kroner som Mozilla Foundation primært vil bruge til promotion af Firefox 1.0.

Update 9/11: Version 1.0 er nu frigivet. Annoncen forventes i NYT indenfor de nærmeste uger

Update 16/12: Jeg er i New York Times!

Comments

Write a comment... 

 

There are no comments to this post

Only Name and Comment are required fields when commenting here. If you specify your email address, everyone will be able to find it at your comment. However your email will only be directly visible when hovering over your name, and in the code behind it will not look like an email address. So the risk of bots harvesting email addresses here, should be minimal. But again, you are free to leave the email blank when commenting.

If you tick Remember me, your name, email and homepage address will be remembered and prefilled at your next visit (Uses a cookie when ticked).

Full URLs (starting with "http://" or "https://") in comment text will be converted into active links when comment has been verified by a human as not being spam. Comments that looks too much like spam, will immidiately/proactively be rejected by the system and never reach a human eye.