NÄr et non-profit Open-Source projekt beder om penge sÄ trÊder brugerne til. I hvert fald nÄr det gÊlder at financiere en fuldsides reklame i The New York Times og andre tiltag der skal gÞre reklame for den kommende endelige version 1.0 af browseren Mozilla Firefox. Team'et bag Spread Firefox satte sig som mÄl i lÞbet af 10 dage at samle 2500 navne der hver nÊvnes med smÄt i annoncen mod $30 dollars i betaling. Jeg tror ikke der er gÄet meget mere end 10 timer siden kampagnen startede, og over 1100 mennesker har allerede givet deres bidrag. Jeg er i Þvrigt iblandt bidragsyderne, for selvfÞlgelig vil jeg da ogsÄ have mit navn i The New York Times:-)
Pengene gÄr i Þvrigt ogsÄ til andre promotion-aktiviteter i forbindelse med lanceringen af Firefox 1.0 - AltsÄ sÄfremt de indsamler mere end hvad lige annoncen koster, men det tyder det jo ret meget pÄ at de gÞr lige nu.
Firefox er en ny browser fra Mozilla Organization. Der forventes at gÄ nogle uger endnu fÞr den endelige Firefox version 1.0 er klar, men man kan evt. prÞve en Preview Release udgave i mellemtiden.
Update 30/10: Indsamlingens 10 dage er gÄet. Over 10.000 navne blev registreret og der blev indsamlet ialt ca. halvanden million kroner som Mozilla Foundation primÊrt vil bruge til promotion af Firefox 1.0.
Update 9/11: Version 1.0 er nu frigivet. Annoncen forventes i NYT indenfor de nĂŠrmeste uger
Update 16/12: Jeg er i New York Times!